Sunday, 8 October 2017

Parcul primatelor - Apenheul (1)

 
Pentru că maimuțica noastră  🐒 se plictisea cumplit, am decis să o scoatem la plimbare! 😅 Asa ca ne-am suit în mașină și am plecat la ApenheulApenheul este un parc al primatelor, situat la marginea orașului Apeldoorn din Olanda. În Apenheul trăiesc, peste 300 de maimuțe din aproximativ 35 de specii diferite din Africa, America de Sud și Asia. Animalele sunt foarte libere: nu există aproape de loc custi sau zăbrele. Unele specii se plimbă libere printre vizitatori. Altele, precum gorilele, bonobii și orangutanii locuiesc pe insule mari, verzi. Datorită locuirii spațioase și a grupurilor naturale în care sunt ținute animalele, animalele pot arăta nult din comportamentul lor natural. Asta am remarcat și noi, blănița lor este foarte curată, străluceste în soare, ceea ce nu se întamplă la un animal care este stresat.
În timpul iernii, Apenheul este închis pentru public.

Cronologie.
Notă:

Vă rog sa folosiți linkurile din postare pentru că sincer, nu stiu nici eu exact denumirea fiecărei specie de maimuțe. Mulțumesc! 😅
 
1971: Apenheul este fondat de Wim Mager, care închiriază un teren de aproximativ 1,5 hectare de teren pentru un gulden (florin). De la început, a fost ales un concept de sine: în care maimuțele trăiau libere în pădure și puteau să meargă libere printre vizitatori. Apenheul este singura grădină zoologică unde maimuțele trăiesc libere, mișcandu-se între copaci și vizitatori. Inițial, numărul de specii a fost limitat la wolapen, slinger și unele specii mai mici.

1976: Sunt introduse gorilele.
1979: Sa născut prima gorilla.
1980: Terenul este inconjurat de un raster înalt, unde nici o maimuta nu poate urca.

1981: Cabina de lemn în care a început Apenheul, arde și 46 de maimuțe își găsesc moartea. Odată cu refacerea cabanelor mai bune sunt aduse și maimuțe noi, cum ar fi gibonul, magotul și Lion tamarin (maimuta cu cap de leu în traducerea mea)? nu o gasesc în limba romana. În plus, parcul devine mai interesant cu expoziții, locuri de joacă și informații mai bune pentru vizitatori.

1997: Fondatorul Apenheul, Wim Mager, pleacă în Franța să înființeze un al doilea parc conform aceluiași concept: La Vallée des Singes.

1999: Sunt adusi Urangutanii. (adica prietenul meu!)

2008: Wim Mager moare pe 23 martie la vârsta de 67 de ani.


 
2010: Chiar lângă Apenheul este construit De St@art. O construcție "verde" folosită pentru conferințe și evenimente.
2012: "Regele Karl" moare pe 20 martie. Urangutanul avea aproape 52 de ani iar în ultimii ani a suferit foarte mult de infirmitățile bătrâneții. Când sănătatea sa sa deteriorat, Apenheul a decis să-l eutanasieze pe Karl pentru al scăpa de dureri. El a fost cel mai vechi orangutan într-o grădină zoologică europeană.
2013: După moartea lui Karl, era la fel de interesant cine va deveni noul "rege". În câteva luni, a devenit clar. Orangutanul Amos a suferit o dezvoltare enormă și poate fi numit pe bună dreptate noul rege al Apenheul-ului. În plus, zona urangutanului a fost complet reînnoită și amnajată cu mai multe puncte de informare și locuri de joacă pentru copii.

Eu am facut o cronologie foarte sumară a acestui parc. Dacă aveti ocazia să ajungeti în această zona a Olandei si dacă este vară (iarna fiind închis), chiar vi-l recomand să-l vizitati. Este o experienta unică.





 
Bine ați venit! Va apropiați de intrarea în Apenheul!

Vă rugam folosiți genți cu fermoare pentru a vă pune lucrurile. Acestea le puteți împrumuta cand mergeți la controlul biletelor.

Vă rugam nu mângâiati si nu alungați maimuțele!

Nu hrăniti maimuțele!
 
Vă prezint cu mândrie la început 5 pardon! 6 din soiurile de maimute din Apenheul. 😅
 
 
Vă las în compania a doua rase de maimute de talie mică, ce sunt lăsate libere printre vizitatori ... (la început doar două pentru că vor mai fii)  Este vorba despre Black-capped squirrel monkey (nici să mă împuscați nu știu cum se numesc în limba română) si despre Maky sau Lemur catta.
 
P.s. Dacă descoperiți greseli de ortografie sau exprimare nu ezitați să mă trageți de manecă ... Asa mă ajutați să îmi împrospatez limba română! Mulțumesc!
 




 
🐒 Va urma! 🐒
 
 

24 comments:

  1. Mi-ar placea sa avem si noi astfel de locuri. Nu stiu daca am sti sa le pastram... La ultima vizita la zoo, am descoperit ca animalele salbatice sunt, de fapt, printre noi. Cativa indivizi sareau zbierand pe gardul care-l adapostea pe leu doar ca sa il enerveze. Il faceau prost, il faceau in toate felurile. Animalele erau atat de triste, iar conditiile atat de precare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu una as desfiinta gradina zoo din Baneasa sau de oriunde din Ro. Atunci cand nu se încadreaza în normele europene trebuiesc închise aceste închisori ale groazei!
      Bine ai scris: "gardul care-l adapostea" (pe leu) de fiarele salbatice! Oribil!

      Delete
  2. Bună draga mea!
    Superbe fotografii,mi-ar plăcea să avem și noi astfel de parcuri cu animăluțe!
    Duminică frumoasă îți doresc,draga mea!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tare ma tem ca nu vreau sa aveti asa parcuri în Ro. Le-ati transforma în animale chinuite si neîngrijite.Imi pare rau ca scriu asta dar asta este adevarul! :((

      Tu sa ai o duminica placuta, draga mea! Pupici! <3

      Delete
  3. Am ajuns si eu in sfarsit la maimutele... Am vazut ca in romana exista maimuta veverita. Ce de-a specii! Cred ca este foarte simpatic sa le vezi intr-un mediu fara custi. La gradina noastra zoo nu am ajuns de ani buni, dar nici nu prea simt nevoia. O sa mai revin sa ma joc un pic... 😅
    Pupici, Ella draga! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ai revenit draga mea! Jippiejajee... 💝
      🐒 te adteapta sa te joci cu ele! 😅

      Pupici, duminica placuta!

      Delete
  4. Wow ! O mica jungla, asadar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, mica jungla ... întinsa pe vreo 13 hectare! 👀
      Am ajuns acasa rupta de oboseala! 😅

      Delete
  5. Este un mod foarte eficient in a petrece timpul intr-un parc,indiferent ce contine el.Parca vi dintr-o excursie cand te intorci acasa,nu? O seara buna ,draga me!

    ReplyDelete
    Replies
    1. In parcul acesta chiar am fost într-o excursie, Florina draga! Are 13 hectare! 😅

      Sa ai o saptamana frumoasa!

      Delete
  6. Nice park. Monkeys are not my favorite animals...they seem affectionate.
    Good week! Hugs

    ReplyDelete
    Replies
    1. I never get closer with a monkey!😅
      It is a very beautiful park! You have to come and see it ...
      Wishing you a beautiful week! Hugs!

      Delete
  7. Your post took me back to over 20 yrs ago when we last visiited Apeldorm. The Monkeys are very inquisitive aren't they and knowing as they check your pockets for food. Hugs Mrs A.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You must have zippers at your pockets and must be locked! 😅
      Monkeys are very smart!
      Wishing you a nice day! Hugs!

      Delete
  8. Un singur cuvant! WOW. Daaaaaaaar, pentru ca mereu exista un daaaar... nu imi plac maimutele neam! Si sincer, sincer, nu as vrea sa merg sa le vizitez pe doamnele cazate aici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pacat! Sunt foarte frumoase si "bine crescute"! 😅

      Delete
  9. Acum imagineaza-ti ca bat din palme ca tampita numai la gandul ca m-as plimba printre maimute! M-as incadra perfect, ar spune unii! :)
    Cum sa rezisti tentatiei de a le mangaia cand se apropie de tine cu ochisorii lor mari si expresivi? Cum sa rezisti sa nu mangai un tamarin, maimuta cat o veverita si... Nu, la gorile nu m-as incumeta :)) desi cred ca cele din parc sunt destul de obisnuite cu prezenta omului.
    Imi amintesc ultima mea vizita la o gradina zoo - in Bucuresti (avem si in BV si au modernizat-o si-am inteles de la altii ca sunt bine tratate animalele). Aveam vreo 20 de ani si-am mers cu gaşca. La "raionul" maimutelor am râs cu lacrimi! :)) Ce faceam noi faceau si cimpanzeii! :)) Cred ca n-o sa uit in veci acel episod!

    Excelent articol! Mai vreau cu "maimuţici"! :)

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doar rasele mici sunt libere, printer oameni, cele mari traiesc pe onsule special amenajate. Poate pentru ca sunt libere si nestresate maimutele în special cimpi, nu prea au interes în a se uita la oameni. Mai am de scris despre ele pentru ca e mare parcul.

      Sa ai o saptamana placuta, Diana draga! Pupici! <3

      Delete
    2. Am citit fiecare cuvintel, stiu ca cele mari sunt izolate. :) Dar imi place ideea! :))
      Citind despre gorile imi vine in minte, inevitabil, doamna Dian Fossey, "doamna gorilelor". Am vazut cateva documentare cu ea si gorilele si pare ireal! :) La fel de ireal imi pare si Kevin Richard, care se joaca si cu leii si cu hienele - si multi altii ca ei.
      Pupici! <3

      Delete
    3. Gorillas in the Mist ... si filmul a fost foarte frumos! Kevin Richardson, "the lion whisperer" si pe el îl stiu... dar mai sunt! Astia da oameni cu inima pe partea corecta! As vrea sa pot sa fiu ca ei ...
      Povestea lui Christian the Lion o stii?

      Delete
    4. Il stiu pe Christian! :) Videoclipul - povestea - ma emotioneaza si azi. (am amintit despre cei doi in postarea de anul acesta, de Ziua animalelor - doar ca retinusem ca sunt americani; am corectat acum).
      Da, sunt multi care traiesc in preajma anumitor animale de parca ar fi din aceeasi specie. Si mie mi-ar placea sa fiu ca ei. Poate as putea... dar... n-am incercat (si unde sa incerc?) :) Cu cainii stiu sigur ca ma descurc - dar de caini nu ducem lipsa pe aici. :)
      Multumesc. <3 Pupici!

      Delete
    5. Tu si cu Cesar Millan .... 😅
      Pupici! <3

      Delete