Monday, 9 October 2017

Spovedania - Păstorel Teodoreanu - Citate favorite (29)

 
- wikipedia -
Păstorel Teodoreanu (pseudonimul lui Alexandru Osvald Teodoreanu, n. 30 iulie 1894, Dorohoi - d. 17 martie 1964) a fost un avocat și scriitor român, cunoscut epigramist, gurmand și iubitor de vinuri, membru de seamă al boemei ieșene și bucureștene. A rămas în literatura română prin epigramele sale. Romanul său cel mai cunoscut este Hronicul măscăriciului Vălătuc, pe care criticul literar George Călinescu îl compară cu Gargantua și Pantagruel. Este fratele romancierului Ionel Teodoreanu.
 

Ştiţi care este culmea literară? "
Să te naşti poet şi să mori critic literar." 😅
 

Pentru că nu am acces foarte ușor la cărţi scrise în limba română și pentru că poezia îmi place la fel de mult am zis să încep o serie de articole la citate favorite, cu poezii scrise de poeţi clasici români. Şi din poezi îţi poţi alege versul preferat, folosindul mai apoi ca citat! Sper să fiţi la fel de entuziasmate ca și mine!

Deschid seria articolelor cu Păstorel Teodoreanu.
 
 
Spovedanie
Cântat-am vinul şi-l băui pre el,
Şi-aşa, precum din flori slăvitul soare,
Cules-am toată roua din pahare,
Voios ca cel din urmă menestrel.

Am păstorit în viaţă vinuri rare
(De-aceea îmi şi zice Păstorel)
Şi de la Grasă pân' la Ottonel,
Le-am preţuit, pe rând, pe fiecare.
 
 
 
 
Serialul "Citate favorite", îl gasiti pe blog la Zinnaida. Serialul are sloganul "Click&Comment Monday" !

20 comments:

  1. Cred ca ai vrut sa asortezi subiectul cu bogatiile fluide si nu numai ale toamnei! E foarte frumos ceea ce ai hotarat. Si nici nu stiam ca sarmalele au o oda! Bine ca s-a gandit cineva! 😅
    O saptamana extra, cu arome placute! Pupici, Ella draga! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, domnul Pastorel se pare ca a fost un gourmand desavarsit!
      Si un pilangiu notoriu! 😅
      Dar daca nu era el ... cine mai facea oda sarmalei? 😅

      Saptamana rxcelenta, Suzana draga! Pupici! <3

      Delete
  2. Replies
    1. Atunci e bine, pentru început de saptamana! 😅

      Delete
  3. Delicioase citate, Păstorel e un maestru al poeziei vinului și mâncării bune!

    Săptămână frumoasă, dragă Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt de accord cu tine! Le are pe toate! 😅

      Saptamana cu spor, draga mea!

      Delete
  4. Bună draga mea!
    Am început săptămână cu o spovedanie super și am rămas cu gândul la sarmale!
    Îți doresc o săptămână ușoară și mult soare în suflet,draga mea!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😅 Frumoasa cu adevarat spovedania...
      Sincera sa fiu si pe mine ma cam chinuit ieri ... sarmalele lui Pastorel! 😅
      Si saptamana ta sa fie frumoasa, draga Elenusi! Pupici! <3

      Delete
  5. Uite că am ajuns și la postarea de astăzi și am descoperit citatele alese de tine cu drag, că nu mai auzisem de Păstorel tare de multă vreme. Zi faină să ai, dragă Ella, cu spor și bucurii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😅 Intortocheate sunt caile blogului! 😅😅
      Si saptamana ta sa fie frumoasa si cu spor, Dana draga! <3

      Delete
  6. Bine te regăsesc, Ella dragă! Excelentă idee, îl ador pe Păstorel! :)
    Își scria catrenele pe lista de bucate, pe spatele unei cutii de țigarete, pe câte o carte de vizită, mai des pe șervețelul de la local, în preajma prietenilor. „Am asistat nu de zeci, ci, probabil, de sute de ori la compunerea unor astfel de improvizații – își amintește Alexandru Paleologu – majoritatea erau gustate pe loc, mulțumită stării euforice a momentului, dar și cele mai reușite, strălucitoare, sclipitor de spirituale (...)”
    În epocă, Păstorel avea renumele unui mare cunoscător de vinuri. Mare chefliu, provoca râsul în cascade.
    Frumoasă aducere aminte.
    Noi ne-am aurit duminica la grădina botanică, unde copacii au prins nuanțe de basm!
    O săptămână minunată, Ella dragă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Mirela!
      Chiar ma întrebam unde esti?! Se vede clar ca Pastorel a fost gourmand si pilangiu, dar unul simpatic si cu har! 😅
      Noi am fost la maimute! hahahaha... Nu s-au colorat înca asa bine copaci aici, dar probabil dupa prima bruma o vor face!
      Si saptamana ta sa fie colorata si frumoasa, Mirela draga!

      Delete
  7. Ioi cat de frumos! Mereu imi plac aceste postari.

    ReplyDelete
  8. Cred ca e prima data cand citesc definitia sarmalei.
    Frumos si ...delicios .
    Multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastorel se tine si acum de sotii ...
      Oda sarmalei chiar ca este deosebita! 😅

      Delete
  9. Pastorel imi este cunoscut doar prin "Gastronomice" si epigrame. Si-mi place de numa'-numa'! :)
    Sarmale! Ce aventuri am mai avut cu ele! Imi placeau mult, dar - cine stie de ce - stomacul le respingea... asa ca... am luat masuri: am mancat cu incapatanare, până s-a-nvatat stomacul! :) Si nici macar nu citisem oda sarmale pe atunci! :)

    Faina ideea cu poeziile - imi mai reamintesc si eu, mai aflu noutati.

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana senina! :)Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate ca daca o citeai ... nu mai facea stomacul urat! 😅
      Cred ca e mare pacat sa ocolim poetii, mie îmi plac yare mult poeziile.
      Saptamana cu spor, Diana draga! Pupici! <3

      p.s. se vede zapada pe munti din Brasov sau ... 😅

      Delete
  10. o idee minunată ! mi-a plăcut ce ai postat !
    felicitări din inimă !
    pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc!

      Sa ai zile senine si cu spor! <3

      Delete